Aankomst mauritius zondag 17/01/2016g tge ins.

goeiendag, na veel wachten uiteindelijk na eerste douane in brussel toch een bang hartje en een traantje ni veel maar het was er. De vlieger op en naar Munchen ,alles heel duur dus ni veel te eten gekocht en wel veel gewacht ,ong vier uur. De vlieger naar mauritius was wel top filmkes elvis en diverse andere van den ouden tijd . Veel heb ik er ook niet naar gekeken of geluisterd . De oorzaak daarvan lag in Sint Job Dans La Merde ,specifieker The Guitarbar . Nogmaals bedankt allemaal en Phillip en Vicky voor alles . Manne de bijdrage was ook nen topper hoeveel weet ik nog ni komt een van de dagen wel.

adus welle zen wer aant afdwaale sebie is menne rum van lord sacha en de rietsuiker van mauritius en de koffie van mennen hollandsen buur koud. Haha.

11h later landing Mauritius (28°c) warmte en stress in brussel gezegd door de douane nee meneer boeking nr is voldoende in Mauritius dachte ze daar blijkbaar volledig anders over.

na 25 min lullen ( kan em ) mochte we toch door. Daar stond mr.Suren menen taxi rustige echten mauritiaan. Na een rit van meer dan een uur naar het noordelijkste puntje van Mauritius kom ik aan bij men thuis voor de komende zes weken . een beeldige mauritiaanse verscheining heet me welkom ( i.z.z.d.) en laat me binnen een achtvormig zwembad met op de achtergrond een typisch afrikaans huisje Lachen me toe , helemaal ok. Toch nog vermoeid en met de valling nog heel de dag geslapen.

Maandagmorgen : de wekker gaat 07.30 ralco haalt me op voor een meeting met de nieuwe collegas . Drie teffe dames wachten me op in een waanzinnig rezort kan je opzoeken blue marine hotel. Na de meeting dropt ralco me met mijn toestemming, recht in de gezellige chaos bussen zonder uurrooster zalig, check.

even een lokale kaart halen geld wisselen, dit is een gokspel wanneer als de euro laag staat moet je niet veel wisselen het is wachten op de pieken in elke bank is er ook een klein verschil. Wat in het begin heel raar is nu ben ik er wel aan gewend .

al ben ik de eerste twee dagen wel drie keer int zak gezet , die gaste zen beter als ik haha.

ondertussen lukke die trukken ni meer , het blijft soms zoeken maar alles komt rustig op zen plooi .na het winkelen rustig gegeten men buur leren kennen ,eensurinaamse nederlander, toffe gast. Maar moe en warm het was 32 graden bedankt factor 50+ echt nodig hier .zoek ik men bed op en op naar de volgende .

dinsdag: vandaag dag om te onthouden , voormiddag is geheel gericht aan een franse school die komen leren over het coral reef de zee en de rest errond,lang verhaal.

voor mij ineens een franse boost ,en veel drukte.

de namiddag free diven snorkelen tot vier meter om daar op vijf verschillende locaties stalen van grond en water te verzamelen ,zwaar maar met scholen vissen en waanzinnige koralen rond je vergeet je die klikkende oren en angst verdwijnd in het niets ,gewoon zalig .

tijdens het kuisen van het snorkeltrail deed Emma teken naar de oppervlakte te gaan .

ze zij me een lionfish gezien te hebben ,de raad sid whatever you do: DONT TOUCH it, deze zijn familie van de scorpionfish en uiterst giftig. Dus ik dook naar beneden en zag daar een zwartblauw klein exempaar met slierten wuivend langs alle kanten zo sierlijk als hij giftig is.

om vier uur pm volledig uitgeteld nog een winkeltje voor wat eten half uur wandelen met het eten ook 32°c uitgeteld bed in.

Woensdag:labodag, de stalen van gisteren analizeren en testen op ph waarde, nitrat, nitrit,zoutgehalte ,zuiverhei,... Sid is laborant was wel lache en morge doen we dat verder samen met het eten in het resort super en het bestuderen van boten die uit het hotel varen om te kijken of ze ankers in het rif uitgooien .

Al bij al ik heb al slechtere dagen gehad hahahahmoehaha

mannen ik heb het al te druk gehad om sint job te missen en hier pluk je gewoon mango's kokosnoten papaya's litchies en noem maar op uit de bomen als tussendoortje literflessen kokosmelk kosten hier niks ja zoals het te bangelijk afscheidsfeesje zeg ik catch you on the flip side

Reacties

Reacties

Lori

Klinkt allemaal top.
Ookal zijn u beschrijvingen vrij tot zeer duidelijk om aan mijn fantasie over te laten. Got some pic's? ;)

Dikke zoen

Vicky

Super SID, klinkt allemaal geweldig, geniet ervan ! En we missen je al in the guitar bar ;)

vermeirental@gmail.com

Hey sidje, leuk dat ik je reisverhaal mag bij wonen en geloof me ben wel jarloers(in de goede zin he????) ga het zeker blijven opvolgen en geniet ervan het zullen de mooiste ervaringen zijn voor de rest van je leven. Trouwens petje af ,ik wil dit al zoveel jaren om ook rond te trekken mss leer ik door jou met je verhaal de moed bijeen om het ook nog ooit te gaan wagen. Alvast veel succes en enjoy it dikke knuf je barmoedertje xxx

Joris

Ik geloif ni da gij dees hebt geschreve

Joris

Being that as it may. Ik hoop dagget goe hebt makker. Catch you on the flipside

vicki

gij moet schrijver worden Sidson, leuk om je verhaal te lezen. kben blij da je het naar u zin hebt ginder. geniet er me volle teugen van, kben trots op u makker :-) xxx

Chris Augusteyns

Ha Sidje dat ziet er daar heel goed uit. Tof dat we kunnen volgen en merci voor het toch min of meer duidelijk schrijven zodat ik dat ook kan lezen ;-) :-) Dikke kus xxx

Sacha

I've been promoted to lord now?...SMASHING!!! :p Laat de rest van die fles rum smaken bruder (tenzij dat die al op is xD ) en geniet zeker van a Mauritiaanse avonturen. You're a Hemingway in the making ;)

Ben

Da klinkt echt super leuk en interessant, bangelijk! geniet er nog van he sid ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active