Vrijdag 21 en zaterdag 22 januari

vrijdag: eerste vrijdag op eiland Mauritius, tien uur begin van de werkdag.

de bussen hebben hier een schema al kan je dat aan het bordje "BUS STOP" niet aflijden of afleiden ik kan enkel om 11 of 09 h op werk graken . Hier maakt het weinig uit enkel vanddag moet er toch structuur aanwezig zijn er komt namelijk een school met kindjes ik schat 10 jaar max. Eerste groep arriveert Eugène (le patron de coral reef project ) haalt me weg van het drogen van de sedimenten, die we de laatste dagen hebben verzameld en in pirex glazen te drogen in de oven staan .

aan de achter ingang van het resort staan (ong.) 15 10jarige rustige kinderen me ene sid dertusse .

zware voormiddageducatie over mangrove ,koralen anemonen en medusen met een groep waar een verwend rotkind heel de klas meetrekt om niet op te letten ( wat vroeger mijn taak van de klas was hahahehe giere ( kleine terugblik)) het mooie is dat alles in het frans en in kindertaal door Eugène gebracht wordt, bij deze versta ik na de derde toer schoolkindereducatie de meeste franse termen die ik in de keuken nooit tegenkwam. Na de tweede groep die gelukkig enorm rustig was kwam een vrouw langs die Eugènes interesse wel had dus feeldtrip (den baas weg,de sid bij de kite surfers op den hoek beseffend dat den baas nimmer trugkwam tijdens een kleine cycloonwarning rain bui rumdrinkend en safke derbij kleir nuff said).

deur dicht en wachten, de bui ging niet over en de kitesurfers hun shift voor het blue marine hotel zat er op en de sid mocht mee naar huis rijden at point du canonniers.

vrij op za nacht:

Wegens cycloondreiging voor volgende week is het zeer vochtig en drukkend in de dag tot 35 graden en vochtig snachts minder maar begot natte lucht om drie uur wil den deze een piske gaan doen ,badkamerdeur wil ni open slot kapot zware nacht.

afgesproken met Ralco de man die alles in goede banen stuurd hier ,om gelukkig 13 h .

enkel in de late nacht en voormiddag geslapen te hebben doen we het goed der is en blijft het zwembad om effe te verfrissen chillllllllll !!! (Trouwes geen overbodige luxe hier) toch te vroeg wakker alleen op pad naar port lois de hoofdstad van Mauritius wa ronddalken afpingelen en uitgeput om de noen een klein goedkoop indisch rest aan het water ne zachte fish curry me een pheunix beerflesje waar de koude parels water van afstromen voor 300 mrp das OK.

uiteindelijk met Ralco op de afgesproken plaats de toer begonnen ,over de mart ,door de groenten,fruit,vlees ,kip en vis-hallen drukt van et kan ni meer.

Naar de top van een heuvel waar een burcht staat,het uitzicht over een eeuwenoud paarderencirquit en de uitleg over de geschiedenis van de hollandse ,Britse en franse kolonie volgt . Voor mij ni belanrijk toch boeiend ,afdalend aangekomen aan de platte kutkathedraal begint het te gieten nog nooit heb ik anderhalf uur in een kerk gezeten we zijn vijftien keer berispt geweest alles wat we daarvoor wel in de moskee mochten mochten we ni bij die kut kristenen in de kerk ni praten geen gsm niks gewoon een kutplaats om te zijn.

eindelijk,de regen gaan liggen wij verder de toer afsluiten winkeltje doen fleske green island plaatselijke rum en wa cola kopen voor ook een peulenschil daarom de wazige tekst.

al is het het eerste weekend in lange tijd sinds nooit dat ik op zaterdeg in de hangmat een verhaal aan het tippen ben ipv het uit te hangen.

pertang ni slecht swat khem et gehad demain et dimanche das vor morge fotos komen nog maar dan heb ik ne laptop nodig dus komt wel, ciao ciao en catch you on the flip side.

Reacties

Reacties

Denise van den Hugo (Oelegem)

Amaai Sid da ziet er goed uit daar. Ik heb genoten van je verhaal. Je hebt al veel gedaan in zo'n korte tijd precies. Hou er de spirit in. Volgende zondag gaan we met je ma en pa en de rest van onze wandelaars (Ivan, Mia enz) Diane vieren voor haar pensioen.

Mams Kris.

He Kerel,

Gij zijt toch echt mejuw gat in de boter gevallen he...
Yes! Je verhalen zijn super,
we kunnen het bijna meebeleven.
Uwe schrijfstijl Is prettig gestoord (herken ik presies).
De foto's ... tof! Ik zit er bij te "weg-dagdromen"...
Doe het goed daar, amuzeer, leer, leef!!!
Maar toch ni te veel "rummen" he...

Gr. mams.

Sid

Ja komt goe volgende week duiken waarschijnlijk en der is nog in de fles moe

Sacha

Ze hebben geen tekort aan rum en vis precies. A kennende zulde er een recept mee kunnen toveren ;) En ge weet ook hoe ge iemand jaloers kunt maken met hetgeen wa ge geschreven hebt xD Keep on livin' Hemingway :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active