Chille en duike

Bonnie ik ben blij dat u ook volgt. Ver a speciaal int antwèrps apropo en daccor.

Moe et pakket is nog ni aangekomen maar da ga hie allemaal wa trager.

Nonkel Ivo het koraalrif onderhouden is top ik snorkel al met gemak vijf meter diep met oren op juiste druk te zetten en al ,en dan kan ik toch nog juist 20 sec ongeveer onder blijven voor naar boven te komen . Net genoeg om naast een super chille schildpad te zwemmen. Dat was echt de max ze zweven echt door het water super ervaring.

Talleke mijn favoriete barmoeder ,haha, ik ken ondertussen al mooie plaatsen , die zal ik je nog geven als ik hier alles heb gezien.

on i va.

De rest van de week was rustig bijna geen werk de baas lag te slapen en ik zat bij de buren spellekes te spelen ,de kite en windsurfers chille manne uiteraard.

MAAR het is ni allemaal rozegeur en maanenkak nee de sid was voor de rest aan het studeren begot, ja ik snap et zelf nog niet goed. Het doet hier raar op dat vlak schrijven opzoeken en leren. Uiteraard voor een goed doel. Het duiken.

weekend :rustig niks gedaan buiten een zwemmeke en een hangmatje zat ik achter het padi open water diver manual, in het engels. Als je denkt engels te kunnen, begin effe een studie in het engels ik had al rap drie paginas met woorden om eerst te vertalen om ze te kunnen begrijpen. Dat nom al wel wat tijd in beslag , in ieder geval hoofdstuk 1 was rond . Idioot dat ik ben dacht ik omdat er 5 padi opleidingen zijn ,(er zijn er meer) padi 1 kennen we ja dankzij dave kom ik te weten dat ik toch heel de boek moest leren. Ik hou me ni rap in dus nu ook ni KUT zonder pere deze keer . Gelukkig ben ik hier helemaal op men gemak en het heeft een kwartier vloeken en ne cuba libré gekost om trug te gaan zitten en tot half twee snachts te leren . Echt ik voelde me op die moment zo dom, naarmate ik verder in het boek zat merkte ik dat de leerstof over compressie en stikstof en stoming echt verder gaat dan gedacht. Echt wel nodig.

soit, de dag erna op het werk snorkelen en tussendoor leren :volledig uitgeput. Dan nog eens de cycloondreiging . Sni erg enkel brengt veel vocht mee dus zwaar klimaat drie liter water per dag is geen probleem om te verorberen.

uiteindelijk is het boek uit,rustig gekookt met kadiem men mede bewoner. Daar heb ik echt geluk met we houden van hetzelfde eten ( veel en goe) en we vullen elkaar goed aan op keuze van ingrediënten, helemaal ok.

Het is zes uur en we worden wakker, koffie croissanke en naar Burtun mijn duikinstructeur voor de komende. Die was er uiteraard nog ni. Beter nog der kwamen daar twee appeltjes om in te bijten in een super strak zwart sportbroekske aangewandeld. Mijnen dag was al goed.

eerst nog filmke van padi zien saai want ik had echt alles al geleerd.

Burtun komt binnen en onderbreekt de film begint int frans den uitleg over hoe de fles en toebehoren klaar te stomen om te gaan duiken. Geen gras over late groeien. En welle weg den boot in me wetsuits aan snorkels en al de rest bij . En vare de piére achter et stuur super droge gast dus het duurde me maar vijf zinnen en we lagen samen plat ,den deze kan soms ook is droog uit den hoek komen. Haha.

Aangekomen bij ondiep water ( wat dus ni lang duurt as ge van de kant vertrekt).

De oefeningen masker af en blijven ademen en vanalles meer. Super blij en voldaan elke oefening lukt van de eerste keer. Hup den boot in en verder naar het rif.

flesse aan en int water, naar beneden gaan ging ni vanzelf.

Men oorkes hadden het moilijk maar na enkele keren een meterke trug omhoog gaan en wa extra techniekskes ging het vanzelf. Opnieuw welle weg op een waanzinnige toer door het rif.

Echt waanzin zeeslangen, zeeëgels van formaat voetbal( ik wist begot ni da die zo groot werden), trompetvissen en nemo's , uiteraard de lionfish :als je die stekel in je krijgt en je graakt niet op tijd in het ziekenhuis ... Den deze uiteraard nog geen halve meter er vandaan haha . Super vette vis. Burtun streelde hem zelfs maar daar waagde ik me maar niet aan. Iets verderop zat te chillen onder een koraal jep murene ook graaf diameter een goeie 7 cm dus al geen boeleke meer oppasse bijte vingerke af ,uiteraard ook redelijk dichtbij geweest maar toch wat afstand gehouden. Na veel vijven en sessen en vissen zaten we 8 meter diep wat oefeningen op de zandbodem en rustig trug met meer waanzinnige onderwaterkunst. Ongeveer een uur onder en voldaan.

Volgende dag hetzelfde met moeilijkere oefeningen en tot 13 m diep.

dag des oordeel : examen theorie gefixt en trug het water in. Na de tocht bijna zonder lucht (wat de bedoeling was) om te ervaren hoe het voelt om zonder lucht te vallen. Buddy breathing toegepast ik deed teken dat ik geen lucht meer had en nam het tweede mondstuk van burtun.

armen vastnemen en samen naar boven.

Examen was verbeterd 47/50 kan ek me leven. Vroeg burtun of ik nog een duik aan kon .

HAhA, ego wa denkte zelf.

half uurke wachten en trug het water in voor de laatste duik met piére, kompas leren en zelf georiënteerd. Ging goed ik zat er een halve meter naast kan slechter. Dan mocht ik gewoon verkennen en dat hebben we gedaan met kompas en duikcomputer bij de hand.

Wie komen we tegen pijlinktvissen in alle kleuren maar eerst doorschijnend ongelooflijk ze kunnen echt elke kleur aannemen in milliseconden ongelooflijk grave wezens.

trug aan wal tijdelijke badge in ontvangst nemen met de traditionele handdruk.( ne gewone dus)

kapot en voldaan naar perribère waar ik nog een paar duikers heb ontmoet op het wer voor koffie en eten om te vieren.

Na platte rust echt kapot, der wordt ni gestudeerd de komende dagen.

pizzake en wijntje me de kadiem en eel den avond goe gevierd.

We zijn zaterdag en we zijn brak van de wijn.

Ook platte rust en 's avonds afgesproken met een lerares van een van de scholen die les komen volgen bij ons. Strandje doen en drankske nog wa gechild bij ons thuis plonske en goe gelache mooie week en zaligen avond volledig tevreden zijn we nu aant typen.

het is te warm om nu al weg van huis te gaan misschien straks al hebben we geen plannen ,hoeft hier ni kzit goe.

dankwoord aan rober van de visfamille bedankt voor je boek 47/50 ik heb het goed besteed man merci.

manne ik mis elle uiteraard maar ik kom toch ni trug skype is ook al iet he.

de groeten aan de phillip en kim von zie guitarbar en al de rest.

Ash, jos en theus manne makkers at mor genen heineken is.

catch you on the flip side , take what you can .....

Reacties

Reacties

Chris Augusteyns

Zaaaalig verhaal Sidje. Ene...standje doen,...is dat wat ik denk dat dat is ;-) :-) xxx

Asid

Gij he teveel fantazie ja waar staat dat haha

Asid

Nog ni

Asid

Het zotste van heel den bataklan is eig het feit da ik zelfs nog ni ben gaan feesten en er ook geen zin in heb. Kzit goe

Chris Augusteyns

Goed verbeterd haha enige duidelijkheid was hier op z'n plaats xxx

Kakkeleen

Goe bezig Sidje!!

tante Denise

Super ! ik hou van je schrijfstijl. Doe zo voort en geniet !
groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active