Der deur der deuren en nutella

Er zijn weer twee zaken uiterst mooi aan Moritius één er is Nutella en twee hij is altijd smeerbaar, bij deze is dat verhaal rond.

We zijn aangekomen bij het verhaal van de deur, zaterdagnacht ik wil naar de badkamer om effe rustig te bouten ,strak plan na mangos en diverse . Mijn deur dacht daar anders over het slot draaide door dus dat plan was ineens een noodplan geworden. Ik naar buiten iedereen slaapt hier uiteraard al ,plan twee kilometertje wandelen naar de de dancing enfants terribles. Als,je daar dan toch bent nog een biertje, burten met de buitenwippers en trug. Swat al bij al viel het nog mee.

zondag morgen: geen badkamer dus uit pure armoede ben ik gedwongen om dan om 10 am me te verfrissen in het zwembad. Geen wijven met wuivende palmen maar alle ik heb slechter gehad. Men huisgenoot Kadiem wringt zich ook uit bed en we besluiten naar de bakker te wandelen om ontbijtje te fixen. Na een gevulde maag trug naar huis wat leren over plankton in het frans dan koraal in het engels en later de middag padi 1 duikcursus voorbereiden ook in het engels. Voor de rest standaard rustige zondag nog steeds zonder badkamer.

Maandag :werkendag op naar bleu marin sedimentstalen verder drogen , wegen en registreren.

op de middag brood met pesto en tomaatjes op het stijgervlot op het water (om de spijsvertering en het chill niveau te verhogen). Na de middag mee met the glass bottom boat naar het rif om te observeren. Mooie werkdag.

Dinsdag en woensdag : met de reefbus naar enkele scholen om presentaties in frans en engels te geven aan de kinderen over plankton koraal en vervuiling. Best interessant ook voor mij. 's ochtens plankton gevangen om in de bus onder de microscoop te tonen aan de leerlingen en toevallig ook de minister van onderwijs en handlangers.

ik ben onderttussen geaklimatiseerd en met een bende toffe collegas komt het hier wel goed .

Woensdag de derde men eerste padi les dus word kinky komt wel goed ,kzen muug ciao ciao.

les boulet .

And catch you on the flip side.

Reacties

Reacties

Frank de papa

Weer een heel verhaal hé, is wel leuk te horen dat je toch heel wa kan meemaken en toch een heel grote verscheidenheid aan allemaal nieuwe dingen.
En je leert er zelfs zoveel bij da je dus zelf ook instructie kan geven aan die schoolklassen.
Heb je nog contact gezocht met dat bedrijf "Titan - Cranes"?

Talleke

Hey lieverd zit er allemaal bonnekes en goed uit en toppie dat je al goe ingeburgerd bent. Hier in het St. Jobse dorp is niets spectaculair om over te vertellen. Ben nog aan t uitzoeken wat mijn volgende reis gaat worden Mss is int najaar naar daar afreizen hou me op de hoogte van de mooiste plaatsen. Geniet er met volle teugen van dikke knufs xxx

Sid

Die plaatse kan ek a late zien ze poepkeeee hahahaha ja is goed vraag maar ik ken er al een paar en volgend weekend ga ik drie dagen op tocht me de rugzak ik ga verkennen xx hou je goed daar xx je toogsidter

de Bonnie

wij volgen met volle aandacht de buitenlandse verhalen van een belg die formidabele avonturen beleefd. Sid stel het wel en doe het goe hé. Groetjes en tot later. Bonnie

Ivo

Sid, ik ben blij dat je het zo goed stelt daar. Het is tof om je avonturen mee te beleven. Bevalt het werk je in de koraalriffen? Geniet ervan, maar zo te lezen doe je dat. Hou je taai. Hartelijke groet. Ivo

Mams Kris

He duiker en globetrotter...
Ben héél benieuwd naar je weekend avontuur.
Ook naar je duikvorderingen.
Ik denk dat we allemaal in spanning wachten
op je volgende verhalen...
TTZ as ge ni verdwaald zijt tijdens de "verkenning"...
Heb je je pakje aangekregen???

Gr xxx mams.

Chris Augusteyns

Ik zie dat ge u al goed begint thuis te voelen ginder. Das kei goed !!!! xxxx Toch een klein vraagske ;-) ...mist ge ons niet een klein beetje (lol)

marijo de bonnie

graag vervolg verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active